Szejk szpinakowy

Szejk na prostsze życie…. i odporność

Jeśli chcielibyście wspomóc swój organizm i podnieść jego odporność – a nie macie czasu, sił ani chęci na jakieś wyszukane, skomplikowane receptury – zachęcam do sprawdzenia, jak bardzo przydatne mogą być szejki i koktajle (zarówno te owocowe, jak i warzywne).


Szejki odkryliśmy nie tak dawno temu… Z zamiarem zakupu blendera nosiliśmy się dość długo i gdy już to tego doszło – na szejkach właśnie testowaliśmy jego przydatność.

Okazuje się, że w sposób szybki, prosty można przygotować coś zarówno smacznego (deser), jak i będącego naturalną "pigułką" na odporność. Na początku przygotowywaliśmy różne owocowe kombinacje – w tym szczególnie połączenie bananów i mleka… Pyszności. Oczywiście były i mixy z truskawkami, arbuzem, jagodami, jabłkami, gruszkami, marchewką. Nie wspominając o pomarańczach i cytrynach…

Szejk, koktajl – z czego go zrobić?

Odpowiedź jest prosta – z tego co przyjdzie Wam do głowy:) Pole do eksperymentów jest ogromne. Warzywa, owoce,  nasiona, przyprawy – osobno, razem, z wodą, z mlekiem (czy jego różnymi zamiennikami)… Z miodem czy słodkie naturalną słodyczą owoców…

Jeśli zależy Wam na czymś w rodzaju deseru blendujcie Wasze ulubione owoce – i sprawdzajcie, jakie ich proporcje najbardziej przypadną Wam do gustu … Może to być fajny sposób na spędzenie czasu z dziećmi. Na pewno im się spodoba zabawa w „Zamów/Zrób szejka wedle własnego pomysłu”. Zachowajcie jednak rozsądek, aby nie powstała mieszkanka, której żadne gardło nie przełknie…;)

W przypadku, gdy szwankuje Wam zdrowie – i np. macie słabe wyniki badań zw. w poziomem witamin czy mikroelementów – szejki również się przydadzą (szczególnie, jeśli będziecie pić je regularnie przez jakiś dłuższy czas).  Rozejrzyjcie się po Internecie i poczytajcie, jakie warzywa, owoce czy przyprawy zawierają to, czego akurat Wasz organizm potrzebuje. W przypadku większych problemów – warto w tej kwestii skonsultować się ze swoim lekarzem/lub poszukać dietetyka, który mógłby doradzić.  

szejk_przepis_odpornosc

 

Zielony szejk szpinakowy…. albo pietruszkowy

Po fazie szejków owocowych – przyszła kolej na zielonego szejka, który już nie tyle ma na celu połechtanie kubków smakowych, ile wzmocnienie organizmu… Jak go zrobić?

Składniki

  1. Garść świeżych liści szpinaku – lub natka pietruszki
  2. 1 pomarańcza
  3. Sok z połówki cytryny
  4. Duża łyżka miodu (do szejka z pietruszką nie dodawałam miodu)
  5. Woda

Wykonanie

To wszystko umieszczamy w odpowiednim pojemniku i blendujemy. Ostrożnie z wodą – jeśli dacie jej zbyt dużo, szejk nie będzie miał intensywnego smaku składników. Jeśli dacie zbyt mało, szejk będzie za gęsty – trudno go będzie swobodnie pić.

Podane składniki dają smak, który raczej większość z Was przełknie. Testowałam również tą wersję z czosnkiem – może byłaby skuteczna, jednak trudno było mi to pić;) oraz wersję z dodatkiem małej ilości płatków gryczanych (dość specyficzny smak). Walor smakowy podnieść może jednak dodanie sezamu, o ile go lubicie. 

Zachęcam Was do  wejścia w świat szejków – to może być zdrowa i smaczna przygoda:)

 

Joanna Wilgucka-Drymajło

Joanna Wilgucka-Drymajło

Dziennikarka, redaktorka, autorka e-booka "50 pomysłów na proste życie z dziećmi". Miłośniczka czekolady z orzechami i oregano. Na co dzień "biegam" po Internecie, szukam sposobów na prostsze życie i walczę ze stresem.... nie tylko własnym.

More Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *